Vennligst vent
Vennligst vent
Vennligst vent
Vennligst vent
Vennligst vent
Vennligst vent
Vennligst vent
English Ansatte Kontakt Send epost Intranett
Aktuelt Studier/Opptak Om høgskolen Student Bibliotek IT-drift
 
Avdeling for informasjonsteknologi Datautdanning Avdeling for helse og sosialfag Helse- og sosialfag Avdeling for ingeniør- og realfag Ingeniørutdanning Avdeling for lærerutdanning Lærerutdanning Avdeling for samfunnsfag og fremmedspråk Samf.fag, økonomi og språk Akademi for scenekunst Scenekunst Videreutdanning
 
KONTAKTINFO

Høgskolen i Østfold
Avdeling for informasjonsteknologi
Remmen
1757 Halden
Tlf. 69 21 53 00
Fax 69 21 53 02

post-it@hiof.no

 
 
  Fag ITF32012 - Bachelorprosjekt
 

  Velkommen til siden om mediastrategi.  

  

Hvilke medier har vi?

Avis (lokal, regional, nasjonal)
Radio
(lokal, regional, nasjonal)
TV
(lokal, regional, nasjonal)
Gratisaviser
Fagblader/tidsskrifter
Ukeblad/kulørt presse
Internett

Hvordan få media interessert?

Tips (telefon, fax, brev, e-mail, personlig henvendelse)
Invitasjon
(Du har satt i scene ditt eget "show" i anledning prosjektoppgaven)
Pressemelding
(Du har selv presentert saken med tekst og bilde, omlag slik du mener den har offentlighetens/fagkretsens interesse)

En journalist i Norsk Telegrambyrå påpekte:

Tenk sak. Det må være en sak dere forteller om. For lokalaviser må det også være "et (lokalt) ansikt"
Jo bredere interesse, jo bedre er det. Jo flere personer denne saken er interessang for, jo bedre er det.
Må ikke fortape seg i egen sak.
Vær begrenset i antall momenter, og de du velger må være de beste.
Kort, greit hovedpoeng.
Det skal være et blikkfang. F.eks: "Det er første gangen at....", " Det største som...", "Det vil bli forandring for mange...", osv.
Kort (informativ) overskrift
Påenget og konklusjonen skal stå først i pressemeldingen.
Navn, adresse og telefon til kontaktperson skal stå sist i pressemeldingen og være lett synlig. Den personen må være lett tilgjengelig.
Gi pressemeldingen til flere media; radio, TV, aviser. De gir hverandre "drahjelp". Noe som har vært i f.eks avisa, vil lettere komme inn andre steder, og vise versa.


 

Hva skal dere gjøre?

Dere skal lage en mediastrategi for deres prosjekt. Send den til Terje Samuelsen. Dette bør gjøres snarest mulig innen den 10.Mai. Legg gjerne mediastrategien ut på deres egen hjemmeside også.

Ellers oppfordrer vi dere til å sende en pressemelding til pressen også. Det er positivt at prosjektet deres blir eksponert i media. Det er lurt å sende den til lokalavisen der dere kommer fra. Hos disse pleier det å være lettere å få inn stoff. Pass da på å nevne navnet på den studenten som kommer fra det stedet.



ITF32005 LINKER

Fagplan  

Hovedsiden

Info for oppdragsgiver
Prosjektskjema, (html)

Mediastrategi
Leveranser
Dokumentasjon
Vurdering
Info for studentene
Valgliste
Prosjekter 2013
Presentasjon 2013

 
 
 
Oppdatert av Erling Strand  08.04.2013
Ved feil/mangler - kontakt: Terje Samuelsen
Høgskolen i ØstfoldStudentsamskipnaden i ØstfoldStudentorganisasjonen i Østfold