Her står det kort om noe av det som blir gjennomgått i forelesningene.
Fredag 1/4Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Switch (C# Reference) | Properties Overview (MSDN) | Properties (C# Programming Guide) | ?: Operator (C# Reference) | Static (C# Reference) | Static Classes and Static Class Members (C# Programming Guide) | Static GameObjects PB - Lag en prototype beta. Informasjon om prototype beta finner dere her. Send mail til faglærer når innleveringen ligger ute på frigg. Frist mandag 11/4. |
Tirsdag 29/3Gjennomgang av Procedural Level Design:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Prefabs |
Tirsdag 22/3Påskeferie. Ingen forelesning. |
Fredag 18/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Enum (C# Reference) |
Tirsdag 8/3Gjesteforelesning med Jonas Kossai Flønes om Unity tillegget ProBuilder. Quiz? Jobbe med Prototype Alpha. |
Fredag 4/3Pop-up Menu. Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Deactivating GameObjects | Creating and Destroying GameObjects | Input Manager | Components | Time and Framerate Management | Important Classes | Transform | Rigidbody | Rigidbody2D | Prefabs | Instantiating Prefabs PA - Lag en prototype alpha. Informasjon om prototype alpha finner dere her. Send mail til faglærer når innleveringen ligger ute på frigg. Frist tirsdag 22/3. |
Tirsdag 1/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Event Functions | Execution Order of Event Functions | Vector Cookbook | Transform Se igjennom denne videoen om vektorer! |
Fredag 26/2Gjennomgang av Physics:
Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Colliders | Box Collider | Sphere Collider | Capsule Collider | Mesh Collider | Wheel Collider | Terrain Collider | Rigidbodies | Rigidbody | Physic Material | Joints | Fixed Joint | Spring Joint | Hinge Joint | Character Joint | Configurable Joint | Rays from the Camera | Scripting | Creating and Using Scripts | Variables and the Inspector DS - Lag et detaljert systemdesign. Informasjon om detaljert systemdesign finner dere her. Send mail til faglærer når innleveringen ligger ute på frigg. Frist fredag 4/3. |
Tirsdag 23/2Repetisjon/oppsummering av scripting. Gruppearbeid - Jobbet med detaljert systemdesign. Attachments: Oppsummering |
Fredag 19/2Gjennomgang av fysikk:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Colliders | Hinge Joint | Spring Joint | Cloth |
Tirsdag 16/2Spilleksempel: "Angry Birds"-klone. Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Creating and Destroying GameObjects | Instantiating Prefabs at runtime |
Fredag 12/2Gjennomgang av Graphics:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Manual: Camera | Lights | Skybox | How do I use Water? | Wind Zones | Tree - Wind Zones | Trees | Tree Editor | Audio Listener | Animation |
Tirsdag 9/2Gjennomgang av 2D:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Text | Image | Toggle | Slider |
Fredag 5/2Introduksjon til interfacet i Unity:
Gjennomgang av Graphics:
Informasjon om detaljert prosjektforslag. HUSK og les igjennom all prosjektinfo. Gruppearbeid - Jobbet med detaljert prosjektforslag. Manual: Learning the Interface | Scene View | Game View | Hierarchy Window | Project Window | Importing Assets | Inspector Window | Game Objects | Using Components | Tags | Prefabs | Publishing Builds | Player Settings | Meshes | Mesh Renderer | Mesh Filter | 2D Textures | Material DP - Lag et detaljert prosjektforslag med det prosjektforslaget vi ble enige om. Informasjon om detaljert prosjektforslag finner dere her. Send mail til faglærer når innleveringen ligger ute på frigg. Frist fredag 12/2. |
Tirsdag 2/2Gjennomgang av 2D:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Audio | Audio Source | Audio Clip | Canvas | Text | Image | Button | UI |
Fredag 29/1Gjennomgang av 2D:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Animation | Sprite Editor | 2D Textures |
Tirsdag 26/1Gjennomgang av 2D:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Cameras | Rigidbody 2D | Layers | Sprites | 2D Physics | Collider 2D |
Fredag 22/1Redigering og tegning av terreng og objekter. En oversikt over noe av det som er mulig i Unity. Informering og bruk av Unity Asset Store. Manual: Terrain Engine | Asset Store |
Tirsdag 19/1Introduksjon til spillteori og hvordan man kan lage sitt første spill. Tutorial: Extra Credits - Making your first game
|
Fredag 15/1Gjennomgang av Roll-a-Ball tutorialen. Gruppearbeid - Jobbet med prosjektforslagene. Presentérte ett av forslagene. |
Tirsdag 12/1Informasjon om kurset og grupper. Finn en gruppe. Maks to-tre personer per gruppe. Informasjon om prosjektet og prosjektforslag. PF - Lag tre til fem prosjektforslag. En kort beskrivelse og skisse per forslag. Legges ut på en enkel nettside på gruppeområdet på frigg. Informasjon om prosjektforslag finner dere her. Avtal møte med faglærer for å gå igjennom og diskutere prosjektforslag. Sammen kommer vi frem til ett av prosjektforslagene som dere skal jobbe videre med. |
Fredag 8/1Meet and greet. Join facebook-gruppa vår. Lag et spill ved å følge denne tutorialen fra Unity. Frist fredag 15/1. |