Her står det kort om noe av det som blir gjennomgått i forelesningene.
Onsdag 25/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Abstract (C# Reference) | Abstract Classes (MSDN) | Coroutines |
Tirsdag 24/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Extension Methods (C# Programming Guide) | Namespace (C# Reference) | Namespaces (C# Programming Guide) | Collections (MSDN) | List<T> Class (MSDN) | Dictionary<TKey, TValue> Class (MSDN) |
Mandag 23/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Hiding through inheritance (MSDN) | New Modifier (C# Reference) | Override (C# Reference) | Knowing When to Use Override and New Keywords (C# Programming Guide) | Generics (C# Programming Guide) | Interface (C# Reference) | Interfaces (C# Programming Guide) |
Onsdag 18/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Methods (C# Programming Guide) | Inheritance (C# Programming Guide) | Polymorphism (C# Programming Guide) |
Mandag 16/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Properties Overview (MSDN) | Properties (C# Programming Guide) | ?: Operator (C# Reference) | Static (C# Reference) | Static Classes and Static Class Members (C# Programming Guide) | Static GameObjects |
Onsdag 11/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Enum (C# Reference) | Switch (C# Reference) | MonoDevelop |
Mandag 9/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Prefabs |
Onsdag 4/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Important Classes | Transform | Rigidbody | Rigidbody2D |
Mandag 2/3Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Input Manager | The Component-Script Relationship | Time and Framerate Management |
Mandag 23/2Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Event Functions | Execution Order of Event Functions | Vector Cookbook | Transform | Creating and Destroying GameObjects |
Tirsdag 17/2Gjennomgang av Scripting:
Praktiserte teori fortløpende gjennom forelesningen. Manual: Scripting | Creating and Using Scripts | Variables and the Inspector |
Mandag 16/2Gjennomgang av Physics:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Manual: Joints | Fixed Joint | Spring Joint | Hinge Joint | Character Joint | Configurable Joint | Rays from the Camera |
Onsdag 11/2Gjennomgang av Physics:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Manual: Colliders | Box Collider | Sphere Collider | Capsule Collider | Mesh Collider | Wheel Collider | Terrain Collider | Rigidbodies | Rigidbody | Physic Material |
Tirsdag 10/2Gjennomgang av UI:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Manual: EventSystem | Slider | Animation Transitions | Scroll Rect | Mask | Scrollbar | Toggle | Input Field |
Mandag 9/2Gjennomgang av UI:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Informerte om Git og versjonskontroll. Manual: UI | Canvas | Rect Transform | Button | Image | Text |
Onsdag 4/2Gjennomgang av Graphics:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Testet Oculus Rift i Unity på MakerSpace. Manual: How do I use Water? | Wind Zones | Tree - Wind Zones | Trees | Tree Creator | Audio Listener | Animation |
Tirsdag 3/2Gjennomgang av Graphics:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Manual: Lights | Skybox |
Mandag 2/2Gjennomgang av Graphics:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. |
Onsdag 28/1Gjennomgang av Graphics:
Praktiserte teori fra første del av forelesningen. Manual: Meshes | Mesh Renderer | Mesh Filter | 2D Textures | Material |
Tirsdag 27/1Introduksjon til interfacet i Unity:
Gruppearbeid - Jobbet med detaljert prosjektforslag. Manual: Project Browser | Importing Assets | Inspector | Using the Inspector | Game Objects | Using Components | Tags | Prefabs | Publishing Builds | Player Settings |
Mandag 26/1Introduksjon til interfacet i Unity:
Informasjon om detaljert prosjektforslag. HUSK og les igjennom all prosjektinfo. Manual: Game View | Hierarchy DP - Lag et detaljert prosjektforslag med det prosjektforslaget vi ble enige om. Informasjon om detaljert prosjektforslag finner dere her. Send mail til faglærer når innleveringen ligger ute på frigg. Frist mandag 2/2. |
Onsdag 21/1Introduksjon til interfacet i Unity:
Informering og bruk av Unity Asset Store. Manual: Learning the Interface | Scene View | Using the Scene View | Asset Store |
Tirsdag 20/1Redigering og tegning av terreng og objekter. En oversikt over noe av det som er mulig i Unity. Manual: Terrain Engine |
Mandag 19/1Introduksjon til spillteori.
|
Tirsdag 13/1Gruppearbeid - Jobbet med prosjektforslagene. Presentérte ett av forslagene. |
Mandag 12/1Gjennomgang av Roll-a-Ball tutorialen. PF - Avtal møte med faglærer for å gå igjennom og diskutere prosjektforslag. Sammen kommer vi frem til ett av prosjektforslagene som dere skal jobbe videre med. |
Torsdag 8/1Informasjon om prosjektet og prosjektforslag. PF - Lag fem prosjektforslag. En kort beskrivelse og skisse per forslag. Legges ut på en enkel nettside på gruppeområdet på frigg. Informasjon om prosjektforslag finner dere her. |
Tirsdag 6/1Informasjon om kurset og grupper. Finn en gruppe. Maks to-tre personer per gruppe. Send faglærer en mail med gruppenavn og navn på gruppedeltakere. |
Mandag 5/1Meet and greet. Join facebook-gruppa vår. Lag et spill ved å følge denne tutorialen fra Unity. Frist mandag 12/1. |