Prosjektskjema


Prosjekttittel: Videososialen
Organisasjon/Bedrift: Float - Digital Markedsføring Karrestadveien 41, 1782 Halden
Kontaktperson(er): Kai Henning Melberg Rådgiver & Daglig Leder
Prosjektbeskrivelse: Det er viktig for Float at studenten(e) & veileder bidrar aktivt i å utforme den detaljerte prosjektbeskrivelsen. Dette for å sikre forankring, interesse og et optimalt sluttresultat. Denne beskrivelsen er derfor kun et utkast som skal diskuteres med både veileder og student(er).

Hovedmålet med prosjektet skal være å produsere reklamevideo(er) for minst 1 lokal Halden bedrift og distribuere og promotere denne videoen gjennom digitale kanaler.

Prosjektet kan for eksempel bestå av følgende aktiviteter:

  • Valg av lokal kunde/bedrift som har behov for effektiv markedsføring med video
  • Filming av reklamevideoer med varighet ca 30. sekunder (antall diskuteres med HIOF)
  • Redigering & post produksjon av reklamevideoer
  • Publisering av videoer på Youtube samt kundens nettsted
  • Optimalisere søkemotor synlighet for å skape visninger/trafikk
  • Promotere videoer ved bruk av Facebook, Twitter, Linkedin
  • Analysere statistikk og resultat
  • Jobbe tett med den lokale kunden for å sikre et prosjekt med et godt klima
  • Andre oppgaver som veileder & student finner hensiktsmessig som en del av prosessen

Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? Muligheten til å følge en markedsførings kampanje fra A til Å. Altså fra planlegging, produksjon, post-produksjon, distribusjon, søkemotoroptimalisering, analyse og kontinuerlige forbedringer. I tillegg får studenten(e) muligheten til å være aktive bidragsytere i alle faser. Og, dere får også mulighet til å jobbe med en lokal kunde som aldri har markedsført sine produkter og tjenester via video og sosiale medier. Sist, men ikke minst, forventes godt klima og mye humør i prosjektet. Målet er at det skal være en glede, ikke en plikt, å fullføre prosjektet.
Evt. krav til studentenes forkunnskaper: Engasjement og generell interesse for video som en effektiv markedskanal. Interesse og kunnskap om Youtube, Facebook, Twitter og Google er også et pluss.
Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software): Utstyr egnet til å filme og redigere en reklamevideo.
Annet: Studenter som er interessert men som kanskje har ytterligere spørsmål oppfordres til å ta kontakt med Kai Henning så snart som mulig. Så kan vi sammen finne ut om dette kan være noe for dere.  
 
 

Tilbake til valglisten