Prosjekttittel: | Jukebox-PocketDJ (app) |
Organisasjon/Bedrift: | 984993366 - Netron 2.0 AS |
Kontaktperson(er): | Simen Apenes |
Prosjektbeskrivelse: |
Smarttelefoner eller andre typer musikkavspiller er i dag blitt
noe "alle" har. I festlige samenhenger hvor musikk spilles
viser det seg ofte at dette er et problem. Og jo senere det blir,
jo større blir som regel problemet. Alle skal spille sin egen
musikk som da resulterer i halvspilte låter, noe som kanskje er
mer irriterende enn at musikken som spilles ikke faller i smak.
Konseptet: Man kan tenke seg at man tidbegrenser hvor mange hver enkelt kan sende inn av forslag.
Kjente problemer. Løsningen er hovedsaklig tenkt som app for iPad, iPhone og iPod Touch, men kan om ønskelig i tillegg utvikles for androidplattformen.
|
Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? | En teknisk og en teoretisk utfordrende oppgave. Her må man også delevis sette seg inn i det juridiske rundt rettigheter og åndsverk. En applikasjon som er en "problemløser" for folk flere steder i større deler av verden. |
Evt. krav til studentenes forkunnskaper: | Kunne sette seg inn i programmering for iPad og iPhone evt. Android. |
Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software): | iPad, iPhone og evt Android |
Annet: |
Grafikk kan om ønskelig leveres ferdig fra Netron etter
spesifikasjoner fra eleven(e) eller utformes av elevene selv.
Ved sistnevnte må all grafikk godkjennes av Netron og
oppdragsgiver. XXX blir oppdragsgiver, mens Netron vil være prosjektleder og prosjektansvarlig. Iløpet av prosjektet vil vi gjøre 2 til 3 workshops sammen med elven(e) hvor vi metodigsk går til verks og sammen finner ut hva som skal lages basert på prosjektbeskrivelsen. Vi krever at studenten(e) er ambesiøse og læringsvillige. Til gjengjeld vil Netron være aktive samarbeidspartnere og stå til disposisjon for å svare på spørsmål og dele av sin kunskap og erfaringer.
Prosjektet er konfidensielt frem til XXX har godkjent dette
for publisering.
|