Prosjektskjema


Prosjekttittel: Jukebox-PocketDJ (app)
Organisasjon/Bedrift: 984993366 - Netron 2.0 AS
Kontaktperson(er): Simen Apenes
Prosjektbeskrivelse: Smarttelefoner eller andre typer musikkavspiller er i dag blitt noe "alle" har. I festlige samenhenger hvor musikk spilles viser det seg ofte at dette er et problem. Og jo senere det blir, jo større blir som regel problemet. Alle skal spille sin egen musikk som da resulterer i halvspilte låter, noe som kanskje er mer irriterende enn at musikken som spilles ikke faller i smak.

Konseptet:
PocketDJ eller Jukebox som det i realiteten er er en felles spilleliste for hele festen/samlingen. De besøkende får tilgang til en spilleliste som de kan sende inn sine ønkselåter til. De vil da legge seg i en kø og blir spilt etter tur. Låta som blir meldt inn først blir spilt først.

Man kan tenke seg at man tidbegrenser hvor mange hver enkelt kan sende inn av forslag.

Kjente problemer.
Det mest ideelle er om man får tilgang til en Spotify- eller WiMP liste og at man kan søke og spille låter fra deres database. Her er det både noen tekniske og juridiske utfordringer som må overkommes.

Løsningen er hovedsaklig tenkt som app for iPad, iPhone og iPod Touch, men kan om ønskelig i tillegg utvikles for androidplattformen.

Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? En teknisk og en teoretisk utfordrende oppgave. Her må man også delevis sette seg inn i det juridiske rundt rettigheter og åndsverk. En applikasjon som er en "problemløser" for folk flere steder i større deler av verden.
Evt. krav til studentenes forkunnskaper: Kunne sette seg inn i programmering for iPad og iPhone evt. Android.
Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software): iPad, iPhone og evt Android
Annet: Grafikk kan om ønskelig leveres ferdig fra Netron etter spesifikasjoner fra eleven(e) eller utformes av elevene selv. Ved sistnevnte må all grafikk godkjennes av Netron og oppdragsgiver.

XXX blir oppdragsgiver, mens Netron vil være prosjektleder og prosjektansvarlig.

Iløpet av prosjektet vil vi gjøre 2 til 3 workshops sammen med elven(e) hvor vi metodigsk går til verks og sammen finner ut hva som skal lages basert på prosjektbeskrivelsen.

Vi krever at studenten(e) er ambesiøse og læringsvillige. Til gjengjeld vil Netron være aktive samarbeidspartnere og stå til disposisjon for å svare på spørsmål og dele av sin kunskap og erfaringer.

Prosjektet er konfidensielt frem til XXX har godkjent dette for publisering.  
 
 

Tilbake til valglisten