Prosjektskjema


Prosjekttittel: Tjenester for helpdesk.
Organisasjon/Bedrift: HIØ
Kontaktperson(er): Magnus Nohr
Prosjektbeskrivelse: Helpdesk er en tjeneste for studenter, hvor de kan få hjelp til IKT relaterte problemer, reparasjon av student PC, tilgang til leie av programvare gjennom campus avtale, mm. Per i dag gjøres det meste av registrering og oppfølging, timeregistrering for de som lønnes enten vha regneark som excel eller på papir. Ideen til prosjektet er å lage et webbasert system som kan være en total løsning på følgende områder:
  • Registrering og oppfølging av PCer til reperasjon, automatisk videreformidling til tredjeparts reperatør og øvrige involverte (ansatte v/helpdesk, studenten som eier maskinen).
  • Registrering av ansatte, frivillige og registrering av timer jobbet samt tilhørende beregninger.
  • Kunnskapsdatabase som medfører at man får tilgang til løsninger på problemer som oppstår som andre har løst før en. mm. ved behov
Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? For det første kan det være nyttig for de som jobber med dette til daglig da det med dagens løsninger forekommer misforståelser mellom ulike parter. Det finnes heller ingen ressurs for å bevare løsninger på tidligere løste problem som i en kunnskapsdatabase. Samtidig er det jo interessant å få brukt det man har tilegnet seg gjennom IT studiet
Evt. krav til studentenes forkunnskaper: Webprog (php,python,javascript)
Databaser (Mysql henholdsvis)
Databaseadministrasjon

Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software):
Annet: Denne oppgaven er skaffet av studentene:
Mona Pommern og Tordbjørn Wang Eriksen  
 
 

Tilbake til valglisten