Prosjekttittel: | Tjenester for helpdesk. |
Organisasjon/Bedrift: | HIØ |
Kontaktperson(er): | Magnus Nohr |
Prosjektbeskrivelse: |
Helpdesk er en tjeneste for studenter, hvor de kan få hjelp til
IKT relaterte problemer, reparasjon av student PC, tilgang til leie av
programvare
gjennom campus avtale, mm.
Per i dag gjøres det meste av registrering og oppfølging, timeregistrering
for de som lønnes enten vha regneark som excel eller på papir.
Ideen til prosjektet er å lage et webbasert system som kan være en total
løsning på følgende områder:
|
Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? | For det første kan det være nyttig for de som jobber med dette til daglig da det med dagens løsninger forekommer misforståelser mellom ulike parter. Det finnes heller ingen ressurs for å bevare løsninger på tidligere løste problem som i en kunnskapsdatabase. Samtidig er det jo interessant å få brukt det man har tilegnet seg gjennom IT studiet |
Evt. krav til studentenes forkunnskaper: |
Webprog (php,python,javascript) Databaser (Mysql henholdsvis) Databaseadministrasjon
|
Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software): | |
Annet: |
Denne oppgaven er skaffet av studentene: Mona Pommern og Tordbjørn Wang Eriksen |