Prosjektskjema


Prosjekttittel: Analyse – Fremtidig ledelses dashboard
Organisasjon/Bedrift: Capgemini Norge AS
Kontaktperson(er): Tormod Fjeldberg
Prosjektbeskrivelse: Ledelsen ønsker en løsning som støtter oppfølging av leveranser på avdelingsnivå, og som viser KPI målinger på enkeltleveranser og for grupperinger.

Prosjektets formål er å klarlegge og prioritere behov, analysere nåsituasjon, foreslå tiltak for å komme til ønsket situasjon.

Utdyping :

  • Identifisere aktuelle KPI’er ut i fra antatt nytteverdi, dokumentere denne verdien og prioritere implementeringen.
  • Klargjøre hvilke akkumuleringsnivåer som gir mest nytt for organisasjonen.
  • Identifisere hvilke tilpasninger organisasjonen må gjennomføre for at behovene til måling/rapportering skal kunne realiseres.
  • Klarlegge hvilke endringer som må gjøres i det tekniske miljøet for at målinger på de høyest prioriterte KPI’ene skal kunne realiseres.
  • Klarlegge hvilke endringer som må gjøres i de ulike leveransene for at KPI målingene skal gi mest mulig nytterverdi og kunne sammenlignes på tvers av leveranser.
Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? Oppgaven vil gi innsyn i utfordringer knyttet til IT ledelse og gi forståelse for teknologiske utfordringer knyttet til integrasjon av IT systemer og til prosessutvikling.
Evt. krav til studentenes forkunnskaper: Passer for studenter med fokus på IT og ledelse.
Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software):  
Annet: Skaffet av studentene Stian Apalseth og Tommy Stefanac. Disse får oppgaven hvis de søker på den.  
 
 

Tilbake til valglisten