Prosjekttittel: | Visuell konsertformidling (og markedsføring) gjennom digitale medier. |
Organisasjon/Bedrift: | Det Norske Blåseensemble/Omni Produksjon |
Kontaktperson(er): | Trond-Atle Johansen mob: 907 75 164 Mattias Lundqvist mob: 905 60 701 |
Prosjektbeskrivelse: |
Utvikle multimedial formidling av livekonserter gjennom flerkamera-produksjon og live-streaming med TCP/IP-teknologi. Utvikle og integrere visuell kommunikasjon og multimedia som markedsføringsverktøy ifm konsertformidling.
Hvordan utvikle/tilpasse konsertformen til å bli mer visuell?
Hvordan formidle selve liveopplevelsen til en skjerm (TV eller data), eller ifm visning for et publikum (på lerret), og hvordan arkivere dette for video-on-demand?
Hvordan benytte video-podcast, nedlasting, live-streaming osv som audiovisuell markedsføring over internett og til mobiltelefon?
Studenten vil få full opplæring på Ob-buss og dens roller (Kamera, Regi, Script, TOM, KK) samt lære om konsertformidling, konsertregi, scenografi m.m
|
Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? |
Tenke tv utover 4:3 – 16:9 format. Hvordan kan bredbåndsteknologi evt utvide TVmediet? Hvordan kan konserter markedsføres og formidles digitalt (direkte og i opptak) for å nå ett større publikum, nasjonalt og internasjonalt?
|
Evt. krav til studentenes forkunnskaper: | Ha en forståelse for scene, bilde og musikk. Kunnskaper innen webprogrammering.
|
Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software): | Ikke utover hva en dmPro student har tilgang til i dag, om studenten selv finner det nødvendig med spesielt utstyr for å realisere oppgave må dette tas stilling til underveis. |
Annet: | Ønsker prosjektdokumentasjon som dokumentarfilm, da dette er i henhold til oppgavens ideal.
|