Prosjektskjema


Prosjekttittel:Visuell konsertformidling (og markedsføring) gjennom digitale medier.
Organisasjon/Bedrift:Det Norske Blåseensemble/Omni Produksjon 
Kontaktperson(er):Trond-Atle Johansen mob: 907 75 164  Mattias Lundqvist  mob: 905 60 701
Prosjektbeskrivelse: Utvikle multimedial formidling av livekonserter gjennom flerkamera-produksjon og live-streaming med TCP/IP-teknologi.
Utvikle og integrere visuell kommunikasjon og multimedia som markedsføringsverktøy ifm konsertformidling.

Hvordan utvikle/tilpasse konsertformen til å bli mer visuell? Hvordan formidle selve liveopplevelsen til en skjerm (TV eller data), eller ifm visning for et publikum (på lerret), og hvordan arkivere dette for video-on-demand? Hvordan benytte video-podcast, nedlasting, live-streaming osv som audiovisuell markedsføring over internett og til mobiltelefon?
Kan man utvikle en toveis kommunikasjon med brukeren?

Studenten vil få full opplæring på Ob-buss og dens roller (Kamera, Regi, Script, TOM, KK) samt lære om konsertformidling, konsertregi, scenografi m.m
 

Hva gjør denne oppgaven nyttig/interessant? Tenke tv utover 4:3 – 16:9 format. Hvordan kan bredbåndsteknologi evt utvide TVmediet?

Hvordan kan konserter markedsføres og formidles digitalt (direkte og i opptak) for å nå ett større publikum, nasjonalt og internasjonalt?

 

Evt. krav til studentenes forkunnskaper: Ha en forståelse for scene, bilde og musikk. Kunnskaper innen webprogrammering.
 
Evt. krav til spesielt utstyr (hardware/software): Ikke utover hva en dmPro student har tilgang til i dag, om studenten selv finner det nødvendig med spesielt utstyr for å realisere oppgave må dette tas stilling til underveis.  
Annet:Ønsker prosjektdokumentasjon som dokumentarfilm, da dette er i henhold til oppgavens ideal.
 

Tilbake til valglisten